ვიზიტორები

вторник, 30 января 2018 г.

გაკვეთილის გეგმა

                                                          გაკვეთილის გეგმა  


საგანი : გეოგრაფია

სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო საფეხური/ VIII

მოსწავლეთა რაოდენობა : 26

გაკვეთილის თემა: შავი ზღვა

გაკვეთილის მიზანი: ტექსტისა და თვალსაჩინოების გამოყენებით მოსწავლეები განსაზღვრავენ შავი ზღვის ფიზიკურ-გეოგრაფიულ მახასიათებლებს, თავისებურებებს და იმსჯელებენ მის სამეურნეო მნიშვნელობაზე.

გაკვეთილის თემა და მიზანი შესაბამისია ეროვნული სასწავლო გეგმის  მოთხოვნებთან, საგნობრივი პროგრამის მოთხოვნების გათვალისწინებით  მე-8 კლასში მოცემული თემა და მისაღწევი მიზანი შესაბამისია სტანდარტთან. ასევე თემატურ-კალენდარული გეგმა  ზუსტად შეესაბამება  სასწავლო წლის მოცემულ პერიოდში აღნიშნული თემის შესწავლას.

 

N

აქტივობის აღწერა და მიზანი

გამოყენებული

მეთოდი/მეთოდები

კლასის  ორგა-

ნიზების ფორ-

მა/ფორმები

სასწავლო რესურსები

დრო

 

1.

 

 

 

 

2.

 

აქტივობის მიზანი და აღწერა: მისალმება, ორგანიზაციული საკითხების მოგვარება:

 

აქტივობის მიზანი და

აღწერა: მასწავლებელი კლასს გააცნობს გაკვეთილის მიზნებს და შეფასების რუბრიკას

 

ვერბალური

 

 

 

 

ვერბალური

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

მთელი კლასი

 

საკლასო ჟურნალი

 

 

 

 

ფლიპჩარტზე აღნიშნული თემა და მიზანი.

 შეფასების რუბრიკები

 

 

1 წთ

 

 

 

 

1წთ

 

3.

 

აქტივობის მიზანი : წინარე ცოდნის გააქტიურება

საშინაო დავალების

შემოწმება.

აქტივობის აღწერა:

წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით სვამს კითხვებს:

1.მდებარეობის მიხედვით როგორი ზღვა არის შავი ზღვა

2.კიდევ რომელი შიდა ზღვები ვიცით

3. რომელი ოკეანის ზღვა არის

4. რით არის ის დაკავშირებული ატლანტის  ოკეანესთან და ა.შ.

 

 

გონებრივი იერიში

 

მთელ;ი კლასი

 

ნახევარსფეროების ფიზიკური რუკა

ტაბულა -შავი ზღვა

ატლასი

 

3წთ

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

აქტივობის მიზანი: მოსწავლეთა ჩართულობით შავი ზღვის წარმოშობის ისტორიის გაცნობა.

აქტივობის აღწერა:

მასწავლებელი სლაიდების გამოყენებით აცნობს ისტორიას შავი ზღვის წარმოშობისა და მისი განვითარების შესახებ.

 

 

 

აქტივობის მიზანი:

რუკისა და მასშტაბის გამოყენებით გეოგრაფიული ინფორმაციის მოპოვება

აქტივობის აღწერა:

მოსწავლეები მასშტაბის გამოყენებით შეძლებენ დაადგინონ შავი ზღვის მანძილი დასავლეთიდან აღმოსავლეთისაკენ და ჩრდილოეთიდან სამხრეთისაკენ.

 

მინი- ლექცია ინტერაქტივით

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

რუკაზე მუშაობა

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ჯგუფური

 

კომპიუტერი

პროექტორი

 

 გამოყენებული სლაიდები ხელს შეუწყობს   შავი  ზღვის წარმოშობის შესახებ ინფორმაციის უკეთ აღქმა-გააზრებას

 

 

 

ატლასი

სახაზავი

რვეული

მოსწავლეები ივითარებენ რუკაზე ინფორმაციების მოპოვების უნარ-ჩვევებს.

 

4წთ  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 წთ

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 აქტივობის  მიზანი:

ტექსტზე მუშაობა: ეცნობიან და აანალიზებენ ინფორმაციას შავ ზღვაზე

 აქტივობის აღწერა:

მოსწავლეები შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით იყოფიან 4 ჯგუფად, ურიგდებათ ტექსტი დავალებებით:

 I ჯგუფი -შავი  ზღვის მდებარეობა და მოსაზღვრე ქვეყნები

II ჯგუფი- ფიზიკური მახასიათებლები

III ჯგუფი-შავი ზღვის თავისებურებები

IV ჯგუფი-სამეურნეო მნიშვნელობა

 

აქტივობის მიზანი:

ჯგუფები წარადგენენ დავალებას  და მსჯელობენ აღნიშნულ საკითხებზე.

აქტივობის აღწერა;

მოსწავლეები  მსჯელობენ თავიანთი საკითხის გარშემო. მასწავლებელი აჩვენებს სლაიდებს.

 

 

 

 

აქტივობის მიზანი:

მასწავლებელი მოკლედ აჯამებს გაკვეთილს .

აქტივობის აღწერა;

მასწავლებელი მოსწავლეთა მონაწილეობით აჯამებს გაკვეთილს, ბოლოს ურიგებს ჯგუფებს ქვეყნის სილუეტებს და სთხოვს გამოიცნონ ქვეყნები დედაქალაქებით.

 

 

 

გეოგრაფიული ინფორმაციის ანალიზი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

პრეზენტაცია

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

გამოიცანი სილუეტი

ჯგუფური

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ჯგუფები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ჯგუფები

 სახელმძღვანელო,

დამატებითი საკითხავი ტექსტები ხელს უწყობს სტანდარტის უკეთ მიღწევას და გეოგრაფიული ინფორმაციების გაანალიზებას

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

პროექტორი

 გამოყენებული სლაიდები ხელს შეუწყობს მოტივაციის ამაღლებას და შავი ზღვაზე ინფორმაციების უკეთ აღქმა-გააზრებას

 

 

 

სილუეტი ანუ სახელმწიფოების

კონტურები ხელს შეუწყობენ მოსაზღვრე ქვეყნების ამოცნობას.

 

15წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

აქტივობის მიზანი:

განმავითარებელი შეფასება:

ხელს უწყობს სწავლის შედეგების გაუმჯობესებას.

განმსაზღვრელი შეფასება: ადგენს მიღწევის დონეს-შეფასების  რუბრიკა

 

აქტივობის აღწერა;

მასწავლებელი იყენებს პერიოდულად ზეპირ უკუკავშირს. ახდენს ურთიერთშეფასებას, ჯგუფურ მუშაობაში მონაწილეობის რუბრიკით  მოსწავლეთა თვითშეფასებას,

ხოლო შეფასების რუბრიკის გამოყენებით აძლევს განმსაზღვრელ შეფასებას.

 

 

 

 

აქტივობის მიზანი:

საშინაო დავალება- შესწავლილი მასალის განმტკიცება

აქტივობის აღწერა;

მოიპოვონ ამომწურავი ინფორმაცია BISEC-ის

შესახებ.

 

ვერბალური

 

 

 

 

 

 

 

ვერბალური

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ვერბალური

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

 

 

 

ინდივიდუალური

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მთელი კლასი

 

თვითშეფასების რუბრიკა

 

 

 

 

 

 

 შეფასების რუბრიკა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

პროექტორი

 

2  წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგი:  ტექსტისა და თვალსაჩინოების გამოყენებით მოსწავლეები განსაზღვრავენ  შავი ზღვის ფიზიკურ-გეოგრაფიულ მახასიათებლებს, თავისებურებებს და მსჯელობენ მის სამეურნეო მნიშვნელობაზე.

 

გეო.VIII. 4.   მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს კავკასიის რეგიონი

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·         იყენებს რუკას და ახასიათებს შავი და კასპიის ზღვების ფიზიკურ-გეოგრაფიულ მახასიათებლებს. მნიშვნელ;ოვან რესურსებს ( მინერალური, ბიოლოგიური, რეკრეაციული) და გარემოსდაცვით პრობლემებს . გამოთქვამს მოსაზრებებს გარემოს დაცვის როლსა და პერსპექტივაზე.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ანალიტიკური შეფასების რუბრიკა

 

კრიტერიუმები

1-4

5-6

7-8

9-10

განსაზღვრავს შავი ზღვის ფიზიკურ-გეოგრაფიულ მახასიათებლებს

ვერ განსაზღვრავს შავი ზღვის ფიზიკურ-გეოგრაფიულ მახასიათებლებს

ცდილობს განსაზღვროს  შავი ზღვის ფიზიკურ-გეოგრაფიულ მახასიათებლებს

 კარგად განსაზღვრავს შავი ზღვის ფიზიკურ-გეოგრაფიულ მახასიათებლებს

სრულყოფილად განსაზღვრავს შავი ზღვის ფიზიკურ-გეოგრაფიულ მახასიათებლებს

მსჯელობს შავი ზღვის თავისებურებებსა და მის სამეურნეო მნიშვნელობაზე.

ვერ მსჯელობს შავი ზღვის თავისებურებებსა და მის სამეურნეო მნიშვნელობაზე.

ცდილობს იმსჯელოს შავი ზღვის თავისებურებებსა და მის სამეურნეო მნიშვნელობაზე..

 კარგად

მსჯელობს შავი ზღვის თავისებურებებსა და მის სამეურნეო მნიშვნელობაზე.

სრულყოფილად მსჯელობს შავი ზღვის თავისებურებებსა და მის სამეურნეო, ამ საკითხზე გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებებს

შეუძლია რუკებისა და სხვა თვალსაჩინოების დახმარებით დაახასიათოს ადგილი, მოვლენა პროცესი.

არ შეუძლია რუკებისა და სხვა თვალსაჩინოების დახმარებით დაახასიათოს ადგილი, მოვლენა პროცესი

უჭირს

რუკებისა და სხვა თვალსაჩინოების დახმარებით დაახასიათოს ადგილი, მოვლენა პროცესი

 

 

 

 

შეუძლია რუკებისა და სხვა თვალსაჩინოების დახმარებით დაახასიათოს ადგილი, მოვლენა, პროცესი, მაგრამ ვერ იყენებს ადექვატურად

 

 

 

 

შეუძლია რუკებისა და სხვა თვალსაჩინოების დახმარებით დაახასიათოს ადგილი, მოვლენა პროცესი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა

 

კრიტერიუმები

 

ძალიან კარგი 9-10

კარგი 7-8

საშუალო  5-6

დაბალი  1-4

ჯგუფის მიერ სამუშაო მიზნის გააზრება

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად გააცნობიერა

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი

გააცნობიერა

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად ვერ გააცნობიერა

ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება

სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო, ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები სწორად და თანაბრად გადანაწილდა

სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო,მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა

სამუშაო ნაწილობრივ

 იყო

ორგანიზებული,

ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა

სამუშაო არ იყო ორგანიზებული , ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არ გადანაწილებულა

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

გააჩნიათ საუკეთესო

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

საკმარისად გააჩნიათ

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

ნაწილობრივ გააჩნით

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

არ გააჩნიათ აზრთა გაზიარების უნარი

თანამშრომლობა

ჯგუფის ყველა წევრი იყო აქტიური, ჯგუფის ყველა წევრებს შორის იყო პოზიტიური, საქმიანი ურთიერთობები

ჯგუფის  თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური, ჯგუფის ყველა წევრებს შორის ძირითადად იყო პოზიტიური, საქმიანი ურთიერთობები

ჯგუფში უმატესობა არ   იყო აქტიური, ჯგუფის წევრებს შორის ნაკლებად იყო პოზიტიური, საქმიანი ურთიერთობები

ჯგუფში უმეტესობა არ  იყო აქტიური, ჯგუფის წევრებს შორის არ იყო საქმიანი ურთიერთობები

დროის ლიმიტი

აუცილებლად იცავენ დროის ლიმიტს

საკმარისად

იცავენ დროის ლიმიტს

უჭირთ

დროის ლიმიტის

დაცვა

ვერ

იცავენ

დროის ლიმიტს

              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ჯგუფურ მუშაობაში მონაწილეობის თვითშეფასება

 

                                       სახელი----------------   გვარი-----------------

 

კრიტერიუმი

 

ყოველთვის

ზოგჯერ

არასდროს

ჩემს აზრს ღიად გამოვთქვამ

 

 

 

 

როცა სხვა ლაპარაკობს ვუსმენ ყურადღებით

 

 

 

 

განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ

 

 

 

 

დაკისრებულ ფუნქციას ვასრულებ

 

 

 

 

ვიცი რომ კამათი ჩხუბში არ უნდა გადაიზარდოს

 

 

 

 

ვიცავ დროის ლიმიტს

 

 

 

 

 

 

 

  

                                      გაკვეთილის გეგმა 

 

საგანი : გეოგრაფია

სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო საფეხური/ VIII

მოსწავლეთა რაოდენობა : 26

გაკვეთილის თემა: შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემები

გაკვეთილის მიზანი: ტექსტისა და თვალსაჩინოების გამოყენებით მოსწავლეები განსაზღვრავენ შავი ზღვის ეკოლოგიურ საფრთხეებს, გააანალიზებენ ეკოლოგიური პრობლემების გამომწვევ მიზეზებს და იმსჯელებენ პრობლემის გადაჭრის შესაძლო გზებზე.

გაკვეთილის თემა და მიზანი შესაბამისია ეროვნული სასწავლო გეგმის  მოთხოვნებთან, საგნობრივი პროგრამის მოთხოვნების გათვალისწინებით  მე-8 კლასში მოცემული თემა და მისაღწევი მიზანი შესაბამისია სტანდარტთან. ასევე თემატურ-კალენდარული გეგმა  ზუსტად შეესაბამება  სასწავლო წლის მოცემულ პერიოდში აღნიშნული თემის შესწავლას.

 

N

აქტივობის აღწერა

გამოყენებული

მეთოდი/მეთოდები

კლასის  ორგა-

ნიზების ფორ-

მა/ფორმები

სასწავლო რესურსები

დრო

 

1.

 

 

 

 

2.

 

აქტივობის მიზანი და აღწერა: მისალმება, ორგანიზაციული საკითხების მოგვარება:

 

გაკვეთილის მიზანი და აღწერა: მასწავლებელი კლასს გააცნობს გაკვეთილის მიზნებს და შეფასების რუბრიკას

 

ვერბალური

 

 

 

 

ვერბალური

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

მთელი კლასი

 

საკლასო ჟურნალი

 

 

 

 

ფლიპჩარტზე აღნიშნული თემა და მიზანი.

 შეფასების რუბრიკები

 

 

1 წთ

 

 

 

 

1წთ

 

3.

 

აქტივობის მიზანი : წინარე ცოდნის გააქტიურება

საშინაო დავალების

შემოწმება.

აქტივობის აღწერა:

კითხვა-პასუხით ამოწმებს საშინაო დავალებას-სრულყოფილი ინფორმაციების ცოდნას BSEC-ის შესახებ , და სთხოვს  გაიხსენონ ბიოლოგიიდან ნასწავლი საკითხები ზოგადად ეკოლოგიის შესახებ.

 

გონებრივი იერიში

 

მთელი კლასი

 

მსოფლიოს პოლიტიკური რუკა.

ტაბულა-შავი ზღვა

 

 

5წთ

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

აქტივობის მიზანი: მოსწავლეთა ჩართულობით შავი ზღვის პრობლემებთან დაკავშირებით ინფორმაციის განვრცობა

აქტივობის აღწერა:

მასწავლებელი აჩვენებს სლაიდს შავი ზღვის საფრთხეებზე,  უსვამს კითხვებს მათი ჩართულობით ახასიათებენ სურათებს.

 

 

მინი ლექცია ინტერაქტივით

 

მთელი კლასი

 

კომპიუტერი

პროექტორი

 

 გამოყენებული სლაიდები ხელს შეუწყობს შავი ზღვის წინაშე მდგარი ეკოლოგიური საფრთხეების უკეთ აღქმა- გააზრებას

 

7წთ

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

აქტივობის  მიზანი:

ტექსტზე მუშაობა: გაეცნონ შავი ზღვის ეკოლოგიურ პრობლემებს

 აქტივობის აღწერა:

მოსწავლეები შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით იყოფიან 4 ჯგუფად, ურიგდებათ ტექსტი , მათ ევალებათ გამოკვეთონ ეკოლოგიური პრობლემები, გამომწვევი მიზეზები და პრობლემის გადაჭრის შესაძლო გზები.

 

აქტივობის მიზანი:

იმსჯელებენ შავი ზღვის ეკოლოგიური

პრობლემების გამომწვევ მიზეზებზე და ამ პრობლემების გადაჭრის შესაძლო გზებზე

აქტივობის აღწერა; ჯგუფები წარადგენენ დავალებას და მსჯელობენ ზღვის ეკოლოგიური

პრობლემების გამომწვევ მიზეზებზე  და ამ პრობლემების გადაჭრის შესაძლო

გზებზე. მასწავლებელი აჩვენებს სლაიდებს და ვიდეომასალას.

 

 

 

გეოგრაფიული ინფორმაციის ანალიზი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

პრეზენტაცია

 

ჯგუფური

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ჯგუფები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 სახელმძღვანელო,

 დამატებითი საკითხავი ტექსტები ხელს უწყობს სტანდარტის უკეთ მიღწევას და გეოგრაფიული ინფორმაციების გაანალიზებას

 

 

 

 

 

 

ფლიპჩარტი

 

პროექტორი

გამოყენებული სლაიდები და ვიდეომასალა აძლევს მეტ მოტივაციას და ხელს შეუწყობს  პრობლემის უკეთ

გააზრებას.

 

 

 

 

 

15წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 წთ

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 აქტივობის  მიზანი:

გაკვეთილის შეჯამება- შავ ზღვაზე ადამიანის

ზემოქმედების წყაროებისა და სახეების დაჯგუფება სქემის მიხედვით  და დასკვნის გაკეთება

 აქტივობის აღწერა:

მასწავლებელი სქემის ჩვენებით და მოსწავლეთა მონაწილეობით აჯამებს გაკვეთილს დ აკეთებს დასკვნას.

 

 

 

აქტივობის მიზანი:

განმავითარებელი შეფასება:

რამდენად კარგად გაიგო ან გაიაზრა მოსწავლემ საკითხი.რაც ეხმარება მასწავლებელს სწორად დაგეგმოს სწავლება და მიაღწიოს სასწავლო მიზანს.

განმსაზღვრელი შეფასება: ადგენს მიღწევის დონეს- შეფასების რუბრიკა.

 

აქტივობის აღწერა;

მასწავლებელი იყენებს პერიოდულად ზეპირ უკუკავშირს . ურთიერთშეფასებას,

ასევე გასასვლელი ბილეთებით  ახდენს განმავითარებელ შეფასებას,  შეფასების რუბრიკის გამოყენებით აძლევს განმსაზღვრელ შეფასებას.

 

აქტივობის მიზანი:

საშინაო დავალება- შესწავლილი მასალის განმტკიცება

აქტივობის აღწერა; მოიძიებენ დამატებით ინფორმაციას შავი ზღვის დაცვის კონვენციებზე.

 

 

 

 

 

ვერბალური

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ვერბალური

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ვერბალური

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

 

 

 

ინდივიდუალური

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მთელი კლასი

 

პროექტორი

 

სლაიდზე გამოსახული სქემა უფრო თვალსაჩინოს  ხდის აქტივობას და ხელს უწყობს შეჯამებასა და დასკვნის გაკეთებას.

 

 

 

 

 

 

 

გასასვლელი ბილეთი

 

 

 

 

 

 

 შეფასების რუბრიკა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

პროექტორი

 

3 წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 წთ

 

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგი:  ტექსტისა და თვალსაჩინოების გამოყენებით მოსწავლეები განსაზღვრავენ შავი ზღვის ეკოლოგიურ საფრთხეებს, აანალიზებენ ეკოლოგიური პრობლემების გამომწვევ მიზეზებს და მსჯელობენ პრობლემის გადაჭრის შესაძლო გზებზე.

 

გეო.VIII. 4.   მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს კავკასიის რეგიონი

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·         აგროვებს ინფორმაციას , მსჯელობს კავკასიის ბუნებრივ-კატასტროფულ მოვლენებზე

( მიწისძვრა, მეწყერი, ზვავი, ღვარცოფი და სხვა), გარემოსდაცვით პრობლემებზე (მაგ. შავი და კასპიის ზღვების პრობლემები) და მათი გადაჭრის შესაძლო გზები)

 

 

 

 

 

 

 

ანალიტიკური შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები

1-4

5-6

7-8

9-10

მოსწავლე თვალსაჩინოებისა და ტექსტის გამოყენებით განსაზღვრავს შავი ზღვის ეკოლოგიურ საფრთხეებს

 

 

ვერ განსაზღვრავს შავი ზღვის ეკოლოგიურ საფრთხეებს

ნაწილობრივ

განსაზღვრავს შავი ზღვის ეკოლოგიურ საფრთხეებს

კარგად

განსაზღვრავს შავი ზღვის ეკოლოგიურ საფრთხეებს

სრულყოფილად

განსაზღვრავს შავი ზღვის ეკოლოგიურ საფრთხეებს

აანალიზებს შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების გამომწვევ მიზეზებს .

 

ვერ აანალიზებს

შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების გამომწვევ მიზეზებს

ნაწილობრივ

აანალიზებს შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების გამომწვევ მიზეზებს

კარგად აანალიზებს

შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების გამომწვევ მიზეზებს

სრულყოფილად აანალიზებს

შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების გამომწვევ მიზეზებს.

მსჯელობს შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრის შესაძლო გზებზე და  გამოთქვამს საკუთარ აზრს

 

 

ვერ მსჯელობს

შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრის შესაძლო გზებზე ვერ გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებას

ცდილობს იმსჯელოს

შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების  გადაჭრის შესაძლო გზებზე, უჭირს საკუთარი აზრის გამოთქმა

კარგად მსჯელობს

შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრის შესაძლო გზებზე და გამოთქვამს საკუთარ აზრს

სრულყოფილად მსჯელობს

შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრის შესაძლო გზებზე

და ამ საკითხზე გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებებს.

 

 

 

 

 

 

 

 

ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა

 

კრიტერიუმები

 

ძალიან კარგი 9-10

კარგი 7-8

საშუალო  5-6

დაბალი  1-4

ჯგუფის მიერ სამუშაო მიზნის გააზრება

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად გააცნობიერა

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი

გააცნობიერა

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად ვერ გააცნობიერა

ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება

სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო, ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები სწორად და თანაბრად გადანაწილდა

სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო,მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა

სამუშაო ნაწილობრივ

 იყო

ორგანიზებული,

ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა

სამუშაო არ იყო ორგანიზებული , ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არ გადანაწილებულა

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

გააჩნიათ საუკეთესო

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

საკმარისად გააჩნიათ

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

ნაწილობრივ გააჩნით

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

არ გააჩნიათ აზრთა გაზიარების უნარი

თანამშრომლობა

ჯგუფის ყველა წევრი იყო აქტიური, ჯგუფის ყველა წევრებს შორის იყო პოზიტიური, საქმიანი ურთიერთობები

ჯგუფის  თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური, ჯგუფის ყველა წევრებს შორის ძირითადად იყო პოზიტიური, საქმიანი ურთიერთობები

ჯგუფში უმატესობა არ   იყო აქტიური, ჯგუფის წევრებს შორის ნაკლებად იყო პოზიტიური, საქმიანი ურთიერთობები

ჯგუფში უმეტესობა არ  იყო აქტიური, ჯგუფის წევრებს შორის არ იყო საქმიანი ურთიერთობები

დროის ლიმიტი

აუცილებლად იცავენ დროის ლიმიტს

საკმარისად

იცავენ დროის ლიმიტს

უჭირთ

დროის ლიმიტის

დაცვა

ვერ

იცავენ

დროის ლიმიტს

 

 

 

 

 

 

 

მოსწავლის სახელი,გვარი----------------------------------------------------------------

 

რა გავიგე ამ გაკვეთილზე ისეთი, რაც აქამდე ჩემთვის უცნობი იყო

 

 

 

 

რაზე მინდა მეტი გავიგო შემდეგისთვის

 

 

 

 

 

ძირითადი ტერმინები ამ გაკვეთილიდან

 

 

 

 

 

 

რამდენად დარწმუნებული ვარ ჩემს ცოდნაში ამ გაკვეთილზე განხილულ საკითხთან დაკავშირებით?

ამ კითხვებზე X-ით მონიშნავ იმ სმაილს, რომელიც შეესაბამება შენს პასუხს

ა. დარწმუნებული ვარ

ბ. ეჭვი მეპარება

გ. ამ საკითხთან დაკავშირებით ჩემი ცოდნა ძალიან მწირ

 

 

 

                                 

 

 

                             

     

                

   გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი, გვარი - მანანა ნაჭყებია

საგანი : გეოგრაფია   

სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო საფეხური/ VIII

მოსწავლეთა რაოდენობა : 26

გაკვეთილის თემა:  სამხრეთ კავკასიის ეკოლოგიური პრობლემები

გაკვეთილის მიზანი:  თვალსაჩინოებისა და ტექსტის გამოყენებით  აანალიზებენ სამხრეთ კავკასიაში არსებულ ეკოლოგიურ პრობლემებს, გამომწვევ მიზეზებს და მსჯელობენ პრობლემის გადაჭრის შესაძლო გზებზე.

გაკვეთილის თემა და მიზანი შესაბამისია ეროვნული სასწავლო გეგმის  მოთხოვნებთან, საგნობრივი პროგრამის მოთხოვნების გათვალისწინებით  მე-8 კლასში მოცემული თემა და მისაღწევი მიზანი შესაბამისია სტანდარტთან. ასევე თემატურ-კალენდარული გეგმა  ზუსტად შეესაბამება  სასწავლო წლის მოცემულ პერიოდში აღნიშნული თემის შესწავლას.

 

N

აქტივობის აღწერა

გამოყენებული

მეთოდი/მეთოდები

კლასის  ორგა-

ნიზების ფორ-

მა/ფორმები

სასწავლო რესურსები

დრო

 

1.

 

 

 

 

2.

 

აქტივობის მიზანი და აღწერა: მისალმება, ორგანიზაციული საკითხების მოგვარება:

 

გაკვეთილის მიზანი და აღწერა: მასწავლებელი კლასს გააცნობს გაკვეთილის მიზნებს და შეფასების რუბრიკას

 

ვერბალური

 

 

 

 

ვერბალური

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

მთელი კლასი

 

საკლასო ჟურნალი

 

 

 

 

ფლიპჩარტზე აღნიშნული თემა, მიზანი და შეფასების რუბრიკები

 

 

1 წთ

 

 

 

 

1წთ

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

აქტივობის მიზანი : წინარე ცოდნის გააქტიურება

საშინაო დავალების

შემოწმება.

აქტივობის აღწერა:

მასწავლებელი ამოწმებს საშინაო დავალებას -ეკოლოგიურ საკითხებზე მომუშავე საერთაშორისო ორგანიზაციების შესახებ ცოდნას

და უსვამს კითხვებს მოსწავლეებს  ცნება -ეკოლოგიის შესახებ.

 აქტივობის მიზანი:

მოსწავლეთა ჩართულობით ეკოლოგიური წონასწორობის შესახებ ინფორმაციის გაცნობა

აქტივობის აღწერა:

მასწავლებელი მოსწავლეებს უსვამს კითხვებს საუბრობს გარემოს ეკოლოგიურ წონასწორობაზე და სთხოვს მოსწავლეებს დაასახელონ ის პრობლემები, რომელიც დამახასიათებელია სამხრეთ კავკასიის რეგიონისთვის.

 

ვერბალური

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

აქტიური ლექცია

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 წთ

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 აქტივობის  მიზანი:

ტექსტზე მუშაობა: აანალიზებენ სამხრეთ კავკასიის ეკოლოგიურ პრობლემების გამომწვევ მიზეზებს  და პრობლემის გადაჭრის შესაძლო გზებს.

 

 აქტივობის აღწერა:

მოსწავლეები შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით იყოფიან 4 ჯგუფად ურიგდებათ ტექსტი  .მათ ევალებათ გამოკვეთონ პრობლემა, პრობლემის გამომწვევი მიზეზები და მისი გადაჭრის შესაძლო გზები.

 

აქტივობის მიზანი:

თითოეული ჯგუფი წარადგენს დავალებას

აქტივობის აღწერა; მასწავლებელი აჩვენებს ვიდეომასალას და მოსწავლეები წარადგენენ შესრულებულ დავალებას , იმსჯელებენ , გამოთქვამენ საკუთარ აზრს  საკითხის გარშემო.

 

აქტივობის მიზანი:

გააცნობიერონ სოფლის ეკოლოგიური პრობლემები და იმსჯელონ გადაჭრის გზებზე

აქტივობის აღწერა:

მასწავლებელი და მოსწავლეები კითხვა-პასუხით შეეცდებიან გააანალიზონ საკუთარი სოფლის ეკოლოგიური პრობლემები და გამოთქვან თავიანთი მოსაზრებები პრობლემების გადაჭრის შესაძლო გზებზე

 აქტივობის  მიზანი:

სიტუაციური ამოცანა- პრობლემური სიტუაციის  ანალიზი და გადაჭრის შესაძლო გზების პოვნა

აქტივობის აღწერა:

ჯგუფები ინაწილებენ როლებს და შეეცდებიან პრობლემის მოგვარებას

 

 

გეოგრაფიული ინფორმაციის ანალიზი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



პრეზენტაცია

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დისკუსია

 

 

 

 

 

 

 

                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

როლური თამაში

 

ჯგუფური

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ჯგუფები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ჯგუფები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 სახელმძღვანელო,

 

დამატებითი საკითხავი ტექსტები ხელს უწყობს გეოგრაფიული ინფორმაციების გაანალიზებას.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




კომპიუტერი

პროექტორი

 

კავკასიაში  ეკოლოგიური პრობლემების ამსახველი ვიდეომასალები ხელს შეუწყობენ საკითხის უკეთ გაგება-გააზრებას და   ღრმა მეხსიერებაში გადატანას.

 

პროექტორი

გამოყენებული სოფლის ეკოლოგიური მდგომარეობის ამსახველი სლაიდები ხელს შეუწყობს სოფლის ეკოლოგიური მდგომარეობის უკეთ გააზრებას,  პრობლემების გათავისებას და გაცნობიერებას

12 წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 წთ

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

აქტივობის  მიზანი:

გაკვეთილის შეჯამება-

და დასკვნის გაკეთება

 აქტივობის აღწერა:

მასწავლებელი ეკითხება მოსწავლეებს -რას ნიშნავს- ადამიანსა და ბუნებას შორის არსებობს ბუმერანგის პრინციპი და რაშია პირადად მათი როლი თან ურიგებს ბუკლეტს გარემოს დაცვასთან დაკავშირებულ რეგულაციებზე

 

აქტივობის მიზანი:

განმავითარებელი შეფასება:

ძლიერი და სუსტი მხარეების დადგენა

და მის გათვალისწინებით  მომდევნო გაკვეთილის

დაგეგმვა.

განმსაზღვრელი შეფასება: ადგენს მიღწევის დონეს- ანალიტიკური რუბრიკა

 

აქტივობის აღწერა;

მასწავლებელი იყენებს პერიოდულად უკუკავშირს და

ახდენს მოსწავლეთა თვითშეფასებას,

ხოლო ანალიტიკური რუბრიკის გამოყენებით აძლევს განმსაზღვრელ შეფასებას.

 

აქტივობის მიზანი:

საშინაო დავალება- შესწავლილი მასალის განმტკიცება

აქტივობის აღწერა;

 

 

 

ვერბალური

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ვერბალური

 

 

 

 

 

 

 

 

ვერბალური

 

 

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

 

 

 

 

ინდივიდუალური

 

ბუკლეტები

ხელს შეუწყობს ეკოლოგიური პრობლემებისადმი პაუხისმგებლური დამოკიდებულებების გაცნობიერებას.

 

 

 

 

 

 

 

 




 ჯგუფური მუშაობის

თვითშეფასების რუბრიკა

 

 

 

 

 

ანალიტიკური შეფასების რუბრიკა

ადგენს მიღწევის დონეს.

 

 

 

 

 

5 წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 წთ

 

 

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგი:

გეო.VIII. 4.   მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს კავკასიის რეგიონი

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·         აგროვებს ინფორმაციას , მსჯელობს კავკასიის ბუნებრივ-კატასტროფულ მოვლენებზე

( მიწისძვრა, მეწყერი, ზვავი,ღვარცოფი და სხვა), გარემოსდაცვით პრობლემებზე (მაგ. შავი და კასპიის ზღვების პრობლემები) და მათი გადაჭრის შესაძლო გზები)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ანალიტიკური შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები

1-4

5-6

7-8

9-10

აანალიზებს სამხრეთ კავკასიის ეკოლოგიური პრობლემის გამომწვევ მიზეზებს

ვერ აანალიზებს სამხრეთ კავკასიის ეკოლოგიური პრობლემის გამომწვევ მიზეზებს

კითხვების დახმარებით აანალიზებს სამხრეთ კავკასიის ეკოლოგიური პრობლემის გამომწვევ მიზეზებს

კარგად აანალიზებს სამხრეთ კავკასიის ეკოლოგიური პრობლემის გამომწვევ მიზეზებს

სრულყოფილად

აანალიზებს სამხრეთ კავკასიის ეკოლოგიური პრობლემის გამომწვევ მიზეზებს

მსჯელობს სამხრეთ კავკასიის ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრის შესაძლო გზებზე

ვერ მსჯელობს სამხრეთ კავკასიის ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრის შესაძლო გზებზე

ნაწილობრივ მსჯელობს

სამხრეთ კავკასიის ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრის შესაძლო გზებზე

კარგად მსჯელობს სამხრეთ კავკასიის ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრის შესაძლო გზებზე

სრულყოფილად მსჯელობს სამხრეთ კავკასიის ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრის შესაძლო გზებზე

აზრების დამოუკიდებლად გამოთქმა

ვერ გამოთქვამს საკუთარ აზრს

იშვიათად გამოთქვამს საკუთარ აზრს

გამოთქვამს საკუთარ აზრს , მაგრამ ზოგჯერ აკლია დამაჯერებლობა

ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი აზრი

 

 

ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები

 

ძალიან კარგი 9-10

კარგი 7-8

საშუალო  5-6

დაბალი  1-4

ჯგუფის მიერ სამუშაო მიზნის გააზრება

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად გააცნობიერა

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი

გააცნობიერა

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად ვერ გააცნობიერა

ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება

სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო, ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები სწორად და თანაბრად გადანაწილდა

სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო,მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა

სამუშაო ნაწილობრივ

 იყო

ორგანიზებული,

ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა

სამუშაო არ იყო ორგანიზებული , ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არ გადანაწილებულა

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

გააჩნიათ საუკეთესო

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

საკმარისად გააჩნიათ

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

ნაწილობრივ გააჩნით

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

არ გააჩნიათ აზრთა გაზიარების უნარი

თანამშრომლობა

ჯგუფის ყველა წევრი იყო აქტიური, ჯგუფის ყველა წევრებს შორის იყო პოზიტიური, საქმიანი ურთიერთობები

ჯგუფის  თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური, ჯგუფის ყველა წევრებს შორის ძირითადად იყო პოზიტიური, საქმიანი ურთიერთობები

ჯგუფში უმატესობა არ   იყო აქტიური, ჯგუფის წევრებს შორის ნაკლებად იყო პოზიტიური, საქმიანი ურთიერთობები

ჯგუფში უმეტესობა არ  იყო აქტიური, ჯგუფის წევრებს შორის არ იყო საქმიანი ურთიერთობები

დროის ლიმიტი

აუცილებლად იცავენ დროის ლიმიტს

საკმარისად

იცავენ დროის ლიმიტს

უჭირთ

დროის ლიმიტის

დაცვა

ვერ

იცავენ

დროის ლიმიტს

 

 








გაკვეთილის გეგმა

საგანი:    გეოგრაფია
                                                                                                                       

კლასი
VII


თემა:   დედამიწის შინაგანი ძალები. მიწისძვრები და ვულკანები


დრო

45 წუთ

მოსწავლეთა პროფილი:  22 მოსწავლე
სსსმ-0



გაკვეთილის მიზანი: ტექსტისა და ვიდეომასალის გამოყენებით  ახსნიან შინაგანი ძალების მოქმედებით გამოწვეულ მოვლენებს, გააანალიზებენ და შეაფასებენ ამ მოვლენების შედეგად გამოწვეულ შედეგებს და მისგან თავდაცვის ღონისძიებებს. კონტურულ რუკაზე დამოუკიდებლად დაიტანენ მიწისძვრებისა და ვულკანების ძირითად არეალებს.
მოსალოდნელი შედეგი:
·         მსჯელობენ ლითოსფეროს ფილების მოძრაობაზე და შინაგანი ძალების მოქმედებით გამოწვეულ მოვლენებზე
·         აანალიზებენ და აფასებენ ამ მოვლენების შედეგად გამოწვეულ შედეგებს და მისგან თავდაცვის ღონისძიებებს.
·         კონტურულ რუკაზე დააქვთ მიწისძვრებისა და ვულკანების გავრცელების ძირითადი არეალები




ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:

გეოVII.5 მოსწავლე შეუძლია მსჯელობა დედამიწის შინაგან აგებულებაზე
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         მსჯელობს ლითოსფეროს ფილების მოძრაობაზე
·         ხსნის მიწისძვრებისა და ვულკანების გავრცელების კანონზომიერებებს
·         კონტურულ რუკაზე დააქვს მიწისძვრებისა და ვულკანების გავრცელების ძირითადი არეალები.








საჭირო წინარე ცოდნა : იცნობს დედამიწის შინაგან აგებულებას, ლითოსფეროს განვითარებას, შედგენილობას, შინაგანი და გარეგანი  ძალების მოქმედების შედეგად წარმოქმნილ რელიეფის ფორმებს.

უნარ–ჩვევები:  მიზეზ–შედეგობრივი კავშირების დადგენის,  შედარების, დასკვნის და ტრანსფერის უნარი. რუკასთან  მუშაობის უნარი.





შეფასება და თვითშეფასება: განმავითარებელი, განმსაზღვრელი
რუბრიკები-ტექსტზე მუშაობის, ანალიტიკური.
განმავითარებელი შეფასებისთვის: შუქნიშანი. გასასვლელი ბილეთი, მუდმივი უკუკავშირი.





სასწავლო მასალა და რესურსები: სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი,  მსოფლიოსა და საქართველოს  ფიზიკური რუკა, ფლიპჩარტი, მარკერი,  კონტურული რუკა, ფერადი ფანქრები.



                                    I ფაზა– გამოწვევა
აქტივობა N 1 გაკვეთილის მიზნის, აქტუალობის გაცნობა. წინარე ცოდნის შემოწმება: კითხვა-პასუხი (5 წთ) ( მთელი კლასი).
აქტივობის მიზანი:   გეოგრაფიული კითხვების დასმით იხსენებენ თემასთან დაკავშირებული საკითხებს  ახალი მასალის ათვისების გაადვილების მიზნით.
აქტივობის აღწერა: გეოგრაფიული კითხვების დასმა
1. როგორია დედამიწის შინაგანი აგებულება?
2. რისგან შედგება ლითოსფერო?
3. როგორი ძალების   მოქმედების შედეგად ყალიბდება რელიეფის ფორმები?
4. რა განაპირობებს ლითოსფეროს განვითარებას?
5. რა მიეკუთვნება დედამიწის ენდოგენურ და ეგზოგენურ ძალებს?და ა.შ.






II ფაზა–წვდომა
                                                    


აქტივობა  N 2  კითხვა-პასუხი ( ბლუმის ტაქსონომიის გამოყენებით)(13 წთ)(მთელი კლასი)
აქტივობის მიზანი: სიტუაციური ამოცანისა და ვიდეომასალის გამოყენებით აანალიზებენ  და ადგენენ მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს დედამიწის შინაგან ძალებსა და რელიეფის ფორმებს შორის.
აქტივობის აღწერა: ვიზუალური მასალის ჩვენების შემდეგ ბლუმის ტაქსონომიის გამოყენებით შეკითხვების დასმა.
1.რა დევს წითელ ჩანთაში, რისთვის ჭირდებათ ეს ჩანთა კალიფორნიის მცხოვრებლებს და კიდევ სად დასჭირდებათ ადამიანებს ასეთი ჩანთები?
2. როგორი ძალები მოქმედებენ დედამიწაზე?
3. რა შეიძლება გამოიწვიოს მიწისძვრამ?
4. შეიძლება თუ არა მიწისძვრის ხელოვნურად გამოწვევა და რა შემთხვევაში?
5. რა არის მიწისძვრის კერა? ეპიცენტრი?
6. რა მიზეზ-შედეგობრივი კავშირები არსებობს ახალგაზრდა მთების გავრცელების გეოგრაფიის თავისებურებებსა და მიწისძვრების გეოგრაფიას შორის.
7. გააანალიზეთ ვულკანის დადებითი და უარყოფითი შედეგი
8. რა მიუთითებს საქართველოში ვულკანის მოქმედების შესახებ?
9. როგორ დავიცვათ თავი მიწისძვრის დროს გამოწვეული საფრთხისგან? და ა.შ.



აქტივობა N 3 ტექსტზე მუშაობა  (10 წთ)  ( ჯგუფური მუშაობა)
აქტივობის მიზანი: სახელმძღვანელო ტექსტის გამოყენებით გააანალიზონ და მოახდინონ კლასიფიცირება, დააჯგუფონ და ჩამოწერონ ის შედეგები, რაც შეიძლება მოჰყვეს მიწისძვრას, სქემატურად გამოსახონ  დედამიწაზე მოქმედი შინაგანი და გარეგანი ძალები და რელიეფის ორი ფორმა.  
აქტივობის აღწერა: კლასი იყოფა 3 ჯგუფად. პირველი ჯგუფი მუშაობს მიწისძვრით გამოწვეული შედეგების დაჯგუფებაზე,  მეორე ჯგუფი ადგენს სქემას დედამიწაზე მოქმედ ძალებზე და რელიეფის ფორმებზე , მესამე ჯგუფი ხატავს ვულკანს და აღნიშნავს მის ნაწილებს.
   იმ ჯგუფს,  რომელიც დროზე ადრე დაამთავრებს დავალებას ვაძლევ დამატებით ამოცანას: (დედამიწაზე ყოველწლიურად მილიონზე მეტი მიწისძვრა ხდება. გამოთვალეთ რამდენი მიწისძვრა ხდება დედამიწაზე დღეში)






აქტივობა  N4 პრეზენტაცია  (5წთ) (ინდივიდუალური)
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეები სათანადო რესურსების გამოყენებით აკეთებენ თავიანთი  ნამუშევრების დემონსტრაციას.
აქტივობის აღწერა: ჯგუფიდან თითო მოსწავლე თავიანთი ნამუშევრების გამოყენებით  აკეთებს პრეზენტაციას.






აქტივობა  N 5  კონტურულ რუკაზე მუშაობა ( 7 წთ) (ინდივიდუალური)
აქტივობის მიზანი:  კონტურულ რუკაზე დამოუკიდებლად დაიტანენ მიწისძვრებისა და ვულკანების ძირითად არეალებს.
აქტივობის აღწერა: კონტურულ რუკაზე დააქვთ მიწისძვრებისა და ვულკანების ძირითადი გავრცელების არეალები .






                                                   III  ფაზა–რეფლექსია

აქტივობა  N 6  შეჯამება გასასვლელი ბილეთის გამოყენებით ( 4 წთ) ( მთელი კლასი)
აქტივობის მიზანი: გაგება-გააზრების შემოწმების მიზნით გასასვლელი ბილეთის გამოყენებით აჯამებენ გაკვეთილზე მიღებულ ცოდნას.
აქტივობის აღწერა: შეჯამების მიზნით ვადგენ შეკითხვებს და ვაძლევ გასასვლელ ბილეთებს, რითაც ვამოწმებ გაგება-გააზრების დონეს.
·         რა კავშირში შეიძლება იყოს მიწისძვრის სიძლიერე და მოსახლეობის სიმჭიდროვე
·         აღწერეთ ვულკანის დადებითი შედეგი
·         დაასახელეთ მიწისძვრის დროს თავდაცვის 3 ღონისძიება


აქტივობა N7 საშინაო დავალება  (1 წთ)
მიზანი:  შესწავლილი მასალის განმტკიცების მიზნით მოიძიებენ დამატებით ინფორმაციას სამ ვულკანზე.
აღწერა: მოიძიებენ ინფორმაციას ვულკან სტრომბოლზე, ვეზუვსა და კრაკატაუზე.





რუბრიკები

ტექსტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკა



ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას
2
ამოიწერს, მონიშნავს და განმარტავს მთავარ სიტყვებს და ცნებებს
2
ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს დიაგრამებს
სხვადასხვა რუკებს, ილუსტრაციებს

3
მსჯელობს და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
3


ანალიტიკური რუბრიკა
                                      
კრიტერიუმები
1-4
5-6
7-8
9-10
აანალიზებს სტიქიური მოვლენების გამომწვევ მიზეზებს
ვერ აანალიზებს სტიქიური მოვლენების გამომწვევ მიზეზებს
ნაწილობრივ აანალიზებს სტიქიური მოვლენების გამომწვევ მიზეზებს
კარგად აანალიზებს სტიქიური მოვლენების გამომწვევ მიზეზებს
სრულყოფილად აანალიზებს სტიქიური მოვლენების გამომწვწვ მიზეზებს
აკავშირებს სტიქიური მოვლენების შედეგებს ადამიანის საქმიანობას
ვერ აკავშირებს სტიქიური მოვლენების შედეგებს ადამიანის საქმიანობასთან
ნაწილობრივ აკავშირებს სტიქიური მოვლენების შედეგებს ადამიანის საქმიანობასთან
კარგად აკავშირებს სტიქიური მოვლენების შედეგებს ადამიანის საქმიანობასთან
სრულყოფილად აკავშირებს სტიქიური მოვლენების შედეგებს ადამიანის საქმიანობასთან

მსჯელობს სტიქიური მოვლენების შედეგების საწინააღმდეგო  და თავდაცვის ღონისძიებებზე

 ვერ მსჯელობს სტიქიური მოვლენის შედეგების საწინააღმდეგო  და თავდაცვის ღონისძიებებზე
ნაწილობრივ მსჯელობს სტიქიური მოვლენის შედეგების საწინააღმდეგო და თავდაცვის ღონისძიებებზე
კარგად მსჯელობს სტიქიური მოვლენის შედეგების საწინააღმდეგო და თავდაცვის
ღონისძიებებზე
სრულყოფილად  მსჯელობს სტიქიური მოვლენის შედეგების საწინააღმდეგო  და თავდაცვის ღონისძიებებზე
შეუძლია რუკებისა და სხვა თვალსაჩინოების დახმარებით დაახასიათოს ადგილი, მოვლენა, პროცესი.
არ  შეუძლია რუკებისა და სხვა თვალსაჩინოების დახმარებით დაახასიათოს ადგილი, მოვლენა, პროცესი.
რუკებისა და სხვა თვალსაჩინოებების დახმარებით ცდილობს დაახასიათოს ადგილი, მოვლენა, პროცესი.

რუკებისა და სხვა თვალსაჩინოებების დახმარებით ცდილობს დაახასიათოს ადგილი, მოვლენა, პროცესი. მაგრამ აკლია სიზუსტე
შეუძლია რუკებისა და სხვა თვალსაჩინოების დახმარებით დაახასიათოს ადგილი, მოვლენა,პროცესი.




                                      გაკვეთილის გეგმა  
მასწავლებლის სახელი, გვარი - მანანა ნაჭყებია
საგანი : გეოგრაფია    
სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო საფეხური/ VIII
მოსწავლეთა რაოდენობა : 26
გაკვეთილის თემა: შავი ზღვის გეოეკოლოგიური პრობლემები
გაკვეთილის მიზანი: ტექსტისა და თვალსაჩინოებია გამოყენებით მოსწავლეები განსაზღვრავენ შავი ზღვის ეკოლოგიურ საფრთხეებს, იმსჯელებენ ეკოლოგიური პრობლემების გამომწვევ მიზეზებზე, შედეგებზე და პრობლემის გადაჭრის შესაძლო გზებზე.
გაკვეთილის თემა და მიზანი შესაბამისია ეროვნული სასწავლო გეგმის  მოთხოვნებთან, საგნობრივი პროგრამის მოთხოვნების გათვალისწინებით  მე-8 კლასში მოცემული თემა და მისაღწევი მიზანი შესაბამისია სტანდარტთან. ასევე თემატურ-კალენდარული გეგმა  ზუსტად შეესაბამება  სასწავლო წლის მოცემულ პერიოდში აღნიშნული თემის შესწავლას.

 

N

აქტივობის აღწერა

გამოყენებული

მეთოდი/მეთოდები

კლასის  ორგა-

ნიზების ფორ-

მა/ფორმები

სასწავლო რესურსები

დრო

 

1.

 

 

 

 

2.

 

აქტივობის მიზანი და აღწერა: მისალმება, ორგანიზაციული საკითხების მოგვარება:

 

გაკვეთილის მიზანი და აღწერა: მასწავლებელი კლასს გააცნობს გაკვეთილის მიზნებს და შეფასების რუბრიკას

 

ვერბალური

 

 

 

 

ვერბალური

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

მთელი კლასი

 

საკლასო ჟურნალი

 

 

 

 

ფლიპჩარტზე აღნიშნული თემა, მიზანი და შეფასების რუბრიკები

 

 

1 წთ

 

 

 

 

1წთ

 

3.

 

აქტივობის მიზანი : წინარე ცოდნის გააქტიურება

საშინაო დავალების

შემოწმება.

აქტივობის აღწერა:

კითხვა-პასუხით ამოწმებს საშინაო დავალებას-სრულყოფილი ინფორმაციების ცოდნას BSEC-ის შესახებ , და სთხოვს  გაიხსენონ ბიოლოგიიდან ნასწავლი საკითხები ზოგადად ეკოლოგიის შესახებ.

 

გონებრივი იერიში

 

მთელ;ი კლასი

 

 

 

5წთ

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

აქტივობის მიზანი: მოსწავლეთა ჩართულობით შავი ზღვის პრობლემებთან დაკავშირებით ინფორმაციის განვრცობა

აქტივობის აღწერა:

მასწავლებელი აჩვენებს სლაიდს შავი ზღვის საფრთხეებზე,  უსვამს კითხვებს მათი ჩართულობით ახასიათებენ სურათებს.

 

 

აქტიური ლექცია

 

მთელი კლასი

 

კომპიუტერი

პროექტორი

 

 გამოყენებული სლაიდები ხელს შეუწყობს შავი ზღვის წინაშე მდგარი ეკოლოგიური საფრთხეების უკეთ აღქმა- გააზრებას

 

10 წთ

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

აქტივობის  მიზანი:

ტექსტზე მუშაობა: გაეცნონ შავი ზღვის ეკოლოგიურ პრობლემებს

 აქტივობის აღწერა:

მოსწავლეები შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით იყოფიან 4 ჯგუფად, ურიგდებათ ტექსტი , მათ ევალებათ გამოკვეთონ ეკოლოგიური პრობლემები, მოსალოდნელი შედეგები და პრობლემის გადაჭრის შესაძლო გზები. წარმოადგენენ ცხრილის სახით

 

აქტივობის მიზანი:

იმსჯელებენ შავი ზღვის ეკოლოგიური

პრობლემების გამომწვევ მიზეზებზე,შედეგებზე და ამ პრობლემების გადაჭრის შესაძლო

გზებზე

აქტივობის აღწერა; ჯგუფები წარადგენენ დავალებას და მსჯელობენ ზღვის ეკოლოგიური

პრობლემების გამომწვევ მიზეზებზე, შედეგებზე და ამ პრობლემების გადაჭრის შესაძლო

გზებზე.

 

 

 

გეოგრაფიული ინფორმაციის ანალიზი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

პრეზენტაცია

 

ჯგუფური

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 სახელმძღვანელო,

 

დამატებითი საკითხავი ტექსტები ხელს უწყობს გეოგრაფიული ინფორმაციებიის გაანალიზებას

 

 

 

 

 

 

 

 

პროექტორი

გამოყენებული სლაიდები და ვიდეომასალა აძლევს მეტ მოტივაციას და ეხმარება მსჯელობის წარმართვაში.

 

 

 

 

 

 

 

 

12წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 წთ

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 აქტივობის  მიზანი:

გაკვეთილის შეჯამება- შავ ზღვაზე ადამიანის

ზემოქმედების წყაროებისა და სახეების დაჯგუფება სქემის მიხედვით  და დასკვნის გაკეთება

 აქტივობის აღწერა:

მასწავლებელი სქემის ჩვენებით და მოსწავლეთა მონაწილეობით აჯამებს გაკვეთილს დ აკეთებს დასკვნას.

 

 

 

 

 

 

აქტივობის მიზანი:

განმავითარებელი შეფასება:

ძლიერი და სუსტი მხარეების დადგენა

და მის გათვალისწინებით  მომდევნო გაკვეთილის

დაგეგმვა.

განმსაზღვრელი შეფასება: ადგენს მიღწევის დონეს- ანალიტიკური რუბრიკა

აქტივობის აღწერა;

მასწავლებელი იყენებს პერიოდულად უკუკავშირს და

ასევე გასასვლელი ბილეთებით ახდენს განმავითარებელ შეფასებას, ხოლო ანალიტიკური რუბრიკის გამოყენებით აძლევს განმსაზღვრელ შეფასებას.

აქტივობის მიზანი:

საშინაო დავალება- შესწავლილი მასალის განმტკიცება

აქტივობის აღწერა;

 

 

 

 

 

ვერბალური

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ვერბალური

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მთელი კლასი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ინდივიდუალური

 

პროექტორი

 

სლაიდზე გამოსახული სქემა უფრო თვალსაჩინოს  ხდის აქტივობას და ხელს უწყობს შეჯამებასა და დასკვნას.

 

 

 

 

 

 

 

 

 




გასასვლელი ბილეთები

 

 

 

 

 

 

 

 

ანალიტიკური შეფასების რუბრიკა

 

 

 

 

 

 

3 წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 წთ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 წთ

 

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგი:

გეო.VIII. 4.   მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს კავკასიის რეგიონი

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·         აგროვებს ინფორმაციას , მსჯელობს კავკასიის ბუნებრივ-კატასტროფულ მოვლენებზე( მიწისძვრა, მეწყერი, ზვავი,ღვარცოფი და სხვა), გარემოსდაცვით პრობლემებზე (მაგ. შავი და კასპიის ზღვების პრობლემები) და მათი გადაჭრის შესაძლო გზები)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ანალიტიკური შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები

1-4

5-6

7-8

9-10

მოსწავლე თვალსაჩინოებისა და ტექსტის გამოყენებით განსაზღვრავს შავი ზღვის ეკოლოგიურ საფრთხეებს

 

 

ვერ განსაზღვრავს შავი ზღვის ეკოლოგიურ საფრთხეებს

ნაწილობრივ

განსაზღვრავს შავი ზღვის ეკოლოგიურ საფრთხეებს

კარგად

განსაზღვრავს შავი ზღვის ეკოლოგიურ საფრთხეებს

სრულყოფილად

განსაზღვრავს შავი ზღვის ეკოლოგიურ საფრთხეებს

მსჯელობს შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების გამომწვევ მიზეზებზე და მისი გადაჭრის შესაძლო გზებზე

 

 

 

ვერ მსჯელობს

შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების გამომწვევ მიზეზებზე და მისი გადაჭრის შესაძლო გზებზე

ნაწილობრივ

მსჯელობს

შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების გამომწვევ მიზეზებზე და მისი გადაჭრის შესაძლო გზებზე

კარგად მსჯელობს

შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების გამომწვევ მიზეზებზე და მისი გადაჭრის შესაძლო გზებზე

სრულყოფილად მსჯელობს

შავი ზღვის ეკოლოგიური პრობლემების გამომწვევ მიზეზებზე და მისი გადაჭრის შესაძლო გზებზე

 

 

 

 

 

 

  

 

ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები

 

ძალიან კარგი 9-10

კარგი 7-8

საშუალო  5-6

დაბალი  1-4

ჯგუფის მიერ სამუშაო მიზნის გააზრება

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად გააცნობიერა

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი

გააცნობიერა

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა

ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად ვერ გააცნობიერა

ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება

სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო, ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები სწორად და თანაბრად გადანაწილდა

სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო,მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა

სამუშაო ნაწილობრივ

 იყო

ორგანიზებული,

ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა

სამუშაო არ იყო ორგანიზებული , ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არ გადანაწილებულა

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

გააჩნიათ საუკეთესო

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

საკმარისად გააჩნიათ

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

ნაწილობრივ გააჩნით

ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი

არ გააჩნიათ აზრთა გაზიარების უნარი

თანამშრომლობა

ჯგუფის ყველა წევრი იყო აქტიური, ჯგუფის ყველა წევრებს შორის იყო პოზიტიური, საქმიანი ურთიერთობები

ჯგუფის  თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური, ჯგუფის ყველა წევრებს შორის ძირითადად იყო პოზიტიური, საქმიანი ურთიერთობები

ჯგუფში უმატესობა არ   იყო აქტიური, ჯგუფის წევრებს შორის ნაკლებად იყო პოზიტიური, საქმიანი ურთიერთობები

ჯგუფში უმეტესობა არ  იყო აქტიური, ჯგუფის წევრებს შორის არ იყო საქმიანი ურთიერთობები

დროის ლიმიტი

აუცილებლად იცავენ დროის ლიმიტს

საკმარისად

იცავენ დროის ლიმიტს

უჭირთ

დროის ლიმიტის

დაცვა

ვერ

იცავენ

დროის ლიმიტს

 

 

 

 

 

 

 

მოსწავლის სახელი,გვარი----------------------------------------------------------------

 

რა გავიგე ამ გაკვეთილზე ისეთი, რაც აქამდე ჩემთვის უცნობი იყო

 

 

 

 

რაზე მინდა მეტი გავიგო შემდეგისთვის

 

 

 

 

 

ძირითადი ტერმინები ამ გაკვეთილიდან

 

 

 

 

 

 

რამდენად დარწმუნებული ვარ ჩემს ცოდნაში ამ გაკვეთილზე განხილულ საკითხთან დაკავშირებით?

ამ კითხვებზე X-ით მონიშნავ იმ სმაილს, რომელიც შეესაბამება შენს პასუხს

ა. დარწმუნებული ვარ

ბ. ეჭვი მეპარება

გ. ამ საკითხთან დაკავშირებით ჩემი ცოდნა ძალიან მწირია

 

 

 😊

 😏

 😒

                                 

 

 

                             

     









Комментариев нет:

Отправить комментарий