„სკოლის ბაზაზე მასწავლებელთა პროფესიული
განვითარება“
საპროექტო განაცხადის
ფორმა
რეგისტრაციის №
|
პროექტის სათაური :
|
ვისწავლოთ ,,ძირძველ“ დედამიწაზე
ზრუნვა
|
განმცხადებელი
|
სახელი
|
სსიპ ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ რუხის
საჯარო სკოლა
|
||||||
მისამართი:
|
2100,
ზუგდიდი, სოფ. რუხი
|
|||||||
ინდექსი / ქალაქი/ ქუჩა
|
||||||||
ტელეფონი:
|
577177457
|
790 254143
|
||||||
მობილური
|
ოფისის
|
ფაქსი
|
სახლის
|
|||||
ელ-ფოსტა:
|
Rukhi@mes.gov.ge
|
სკოლის
დირექტორი ხელმძღვანელი
|
სახელი:
|
გოგი თოდუა
|
||||||
მისამართი:
|
5200, ზუგდიდი, სოფ. რუხი, ზ. თოდუას ქ. # 13
|
|||||||
ინდექსი / ქალაქი/ ქუჩა
|
||||||||
ტელეფონი:
|
577177457
|
790 254143
|
||||||
მობილური
|
ოფისის
|
ფაქსი
|
სახლის
|
|||||
ელ-ფოსტა:
|
ruxiskola@gmail.com
|
პროექტის
ხელმძღვანელი
|
სახელი:
|
მანანა ნაჭყებია
|
||||||
მისამართი:
|
2100, ზუგდიდი, სოფ. რუხი, რუსთაველის ქ. #15
|
|||||||
თანამდებობა:
|
დირექტორის მოადგილე
|
|||||||
ინდექსი / ქალაქი/ ქუჩა
|
||||||||
ტელეფონი:
|
577628550
|
|||||||
მობილური
|
ოფისის
|
ფაქსი
|
სახლის
|
|||||
ელ-ფოსტა:
|
nachkebiamanana@gmail.com
|
პროექტის დაწყების თარიღი:
|
10.09.2014
|
პროექტის
დასრულების თარიღი:
|
10.12.2014
|
რიცხვი/თვე/წელი
რიცხვი/თვე/წელი
მოთხოვნილი თანხა:
|
2045 ლარი
|
დაფინანსება სხვა
წყაროდან:
|
1075 ლარი
|
წყარო: სკოლა
- 1075 ლარი;
|
პროექტის საერთო
ღირებულება:
|
3120 ლარი
|
მე, ზემოხსენებული
პროექტის ხელმძღვანელი მ
ა ნ ა ნ ა ნ ა ჭ ყ ე ბ ი ა
ვიღებ პასუხისმგებლობას, რომ
მიღებულ ყოველგვარ ფინანსურ
ან მატერიალურ
დახმარებას გამოვიყენებ ისე,
როგორც გათვალისწინებულია პროექტით.
მე თანახმა
ვარ დავიცვა
ცენტრის მიერ დადგენილი
ანგარიშგების წესები.
___________________________________ 4.09.2014
ხელს აწერს პროექტის ხელმძღვანელი თარიღი
___________________________________ 4.09.2014
ხელს
აწერს სკოლის დირექტორი თარიღი
2. ინფორმაცია განმცხადებლის
და შემსრულებლის შესახებ
სსიპ
ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ რუხის საჯარო სკოლა, დაფუძნებულია საქართველოს
განათლებისა და მეცნიერების მინისტროს 2005 წლის 15 სექტემბრის #448 ბრძანება
,,ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების საჯარო სამართლის იურიდიულ პირებად დაფუძნებისა და საჯარო სკოლის წესდების
დამტკიცების შესახებ“.
მანანა ნაჭყებია _ დირექტორის მოადგილე სასწავლო
დარგში, პროექტის ხელმძრვანელი, სკოლის ბაზაზე მასწავლებელთა პროფესიული
განვითარების ჯგუფის წევრი. 2013 წლიდან ხელმძრვანელობს სკოლის ბაზაზე
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ჯგუფს, გეოგრაფიის მასწავლებელი 30 წლიანი
სტაჟით. მას მონაწილეობა მიუღია 1984 წელს გეოგრაფიის მოედნის მოწყობაში და
ამჟამად დაკავებულია გეოგრაფიის მოედნის აღსადგენად შესასრულებელი სამუშაოების
აღწერით, გეოგრაფია-ასტრონომიის მოედნის სასწავლო პროცესში გამოყენების
იმპლიმენტაციით კათედრებზე.
ნატო წულაია _ დაწყებითი კლასების კათედრის გამგე, სკოლის
ბაზაზე მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ჯგუფის წევრი. Aaqvs skolaSi muSaobis 33 wlis staJi,
xelmZRvanelobs proeqts ,,viTanamSromloT saukeTeso momavlisaTvis”. monawileobda
bazaleTSi gamarTul maswavlebelTa konferenciaze, sadac dajildovda saintereso
saswavlo resursis wardgenisTvis. Gmonawileobda aratradiculi kulturuli
memkvidreobis nimuSebis konkursSi, romelSic gaimarjva da dajildovda sigeliT,
skola Caiwera specialur gamocemaSi. gavlili aqvs sxvadasxva profesiuli
treningebi, Cabarebuli aqvs profesiuli unarebis gamocda. ევალება საჭირო მუშახელის მოძიება.
ანჟელა ბულია _ საზოგადოებრივ მეცნიერებათა
კათედრის გამგე, სკოლის ბაზაზე მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ჯგუფის
წევრი. აქვს სკოლაში მუშაობის 18 წლიანი სტაჟი, არის სერტიფიცირებული ისტორიაში
(VII_XIIკლასები). გავლილი აქვს სხვადასხვა პროფესიული ტრენინგი, მათ შორის
სამოქალაქო განათლების გრძელვადიანი კურსი, სადაც მნიშვნელოვანი ყურადღება ეთმობა
პროექტებით სწავლებას. ევალება შესყიდვების წარმოება პროექტის ფარგლებში.
ფატიმა ჯინჯოლია _ საბუნებისმეტყველო მეცნიერებათა
კათედრის გამგე, სკოლის ბაზაზე მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ჯგუფის
წევრი. აქვს სკოლაში მუშაობის 11 წლის სტაჟი. ხელმძღვანელობს ,,ნორჩ ეკოლოგთა“
წრეს, მუშაობს პროეტზე ,,თამბაქოსგან თავისუფალი პოლიტიკის დანერგვა სკოლაში“,
მიღებული აქვს მადლობის ფურცლები მოსწავლეთა შემოქმედებით კონფერენციებში აქტიური
მონაწილეობისათვის, გავლილი აქვს სხვადასხვა ტრენინგ კურსები, მათშორის პროექტული
სწავლება სკოლაში. ევალება შესყიდვების წარმოება
პროექტის ფარგლებში.
მაია ლუკავა _ მათემატიკის
კათედრის გამგე, სკოლის ბაზაზე მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ჯგუფის
წევრი. სერთიფიცირებული მათემატიკაში (VII_XII
კლასები). შიდასასკოლო ოლიმპიადა ,,კენგას“ თანაავტორი. გავლილი აქვს სხვადასხვა
ტრენინგ კურსები, მათ შორის ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ორივე დონე.
ევალება საჭირო რესურსების მოძიება.
როზეტა კაკაჩია _ ქართული ენისა და ლიტერატურის
კათედრის გამგე, სკოლის ბაზაზე მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ჯგუფის
წევრი. აქვს სკოლაში მუშაობის 9 წლიანი სტაჟი. მიღებული აქვს მადლობის ფურცელი
სასწავლო შემოქმედებით კონფერენციებში აქტიური მონაწილეობისათვის. იმუშავებს საინფორმაციო ცნობარის გამოცემაზე.
მედიკო ფარცვანია _ ხელოვნება,
მუსიკა, სპორტის კათედრის გამგე, სკოლის ბაზაზე მასწავლებელთა პროფესიული
განვითარების ჯგუფის წევრი. აქვს სკოლაში მუშაობის 19 წლიანი გამოცდილება.
ჩაბარებული აქვს სასერტიფიკაციო გამოცდა პროფესიულ უნარების კომპეტნციის ნაწილში.
გავლილი აქვს სხვადასხვა პროფესიული ტრენინგი, მათშორის ინფორმაციულ საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიებში. ევალება საინფორმაციო სტენდების განახლებაზე მუშაობა.
მაგდალინა თოდუა _ ისტორია,
სამოქალაქო განათლების პედაგოგი. აქვს სკოლაში მუშაობის 9 წლიანი სტაჟი.
სამოქალაქო განათლების პედაგოგთა ფორუმის რეგიონალური კოორდინატორი, მასწავლებლის
სახლის ტრენერი. გავლილი აქვს სხვადასხვა ტრენინგები, მათ შორის პოლონეთსა და
ლიტვაში. სამოქალაქო განათლების კლუბთან
ერთად იმუშავებს მოედნის დასუფთავებაზე
ანდრო ციკოლია _ მოსწავლეთა თვითმმართველობის
თავმჯდომარე, სამეურვეო საბჭოს წევრი. არასამთავრობო ორგანიზაცია ,,დეას“ წევრი.
მოსწავლეთა თვიმმართველობას ჩართვას მოედნის მოსაწყობად ჩასატარებელ სამუშაოებზე.
განხორციელებული პროექტები:
1.
,,ინკლუზიური
განათლებისთვის რესურს-ოთახის მოწყობა“.
2.
,,სამოქალაქო
განათლების ოთახის ტექნიკით აღჭურვა“.
3.
,,სკოლაში
კომპიუტერული ლაბორატორიის მოწყობა“
სკოლის ანგარიშის ნომერი:
ს/კოდი
220373584
ბანკი:
,,ლიბერთი ბანკის“ სამეგრელოს რეგიონალური ფილიალი
ა/ნომერი GE39LB0121122719449000
ბ/კოდი LBRTGE22
პროექტის განხორციელებაში ინტერესთა კონფლიქტი არ არის.
3. პროექტის
აღწერა
ა) პრობლემის
განსაზღვრა (არსებული სიტუაციის ანალიზი):
,, ჩვენს
პლანეტაზე მიმდინარე გეოგრაფიული პროცესების და მოვლენების უკეთ გაცნობისა და
შესწავლის საქმე მნიშვნელოვნად არის დამოკიდებული ბუნებაზე უშუალოდ დაკვირვებით,
კვლევით, ექსპერიმენტებით, რომელიც უყალიბებს მოსწავლეს გარემომცველ სამყაროზე
კონკრეტულ წარმოდგენას, ავითარებს შემეცნებით და შემოქმედებით უნარს, უფრო ადვილი
ხდება მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების დადგენა და გეოგრაფიული კანონზომიერებების
გაგება. რისი საშუალებაც დღეისთვის ჩვენს მოსწავლეებს არა აქვთ, რადგან სკოლის
ბალანსზე არსებული გეოგრაფია-ასტრონომიის მოედანი გამოსულია მწყობრიდან“.
ბ) მიზანი:
1.
სსიპ რუხის საჯარო სკოლის მოსწავლეებისთვის ბუნებაზე უშუალო
დაკვირვების, და კვლევა-ექსპერიმენტებისთვის აუცილებელი უნარ-ჩვევების განვითარება;
2.
მასწავლებლებს შორის თანამშრომლობითი ურთიერთობების განმტკიცება.
გ) ამოცანები:
1. ოპერაციული
გეგმის შედგენა.
2. საჭირო
ლიტერატურის, მასალების მოძიება და რესურსების განსაზღვრა.
3. ზუგდიდის
მეტეოროლოგიური სადგურის დათვალიერება, პერსონალისგან საჭირო ინფორმაციის მიღება.
4. გეოგრაფიის
მოედანზე არსებული მდგომარეობის ანალიზი, განსახორციელებელი სამუშაოების აღწერა
(ნახაზის შედგენა).
5. სკოლაში
არსებული გეოგრაფია-ასტრონომიის
ღია ტიპის მოედნის აღდგენისათვის
საჭირო მასალებისა და თვალსაჩნოებების
მოძიება-შესყიდვა.
6.
თვალსაჩინოებების დამზადება და დამონტაჟება.
6. საინფორმაციო
ცნობარის გამოცემა პროექტის შედეგებზე.
დ) განხორციელების გზები:
სკოლას, ფაქტობრივად, აქვს
გეოგრაფია-ასტრონომიის მოედანი, რომელიც აღსადგენია. ასევე აქვს გამოცდილება, ჰყავს
პედაგოგები, რომლებსაც მიუღიათ მონაწილეობა მოედნის მოწყობისას 1984 წელს და
გამოუყენებიათ ის სასწავლო რესურსად. სწორედ ამ გამოცდილებაზე დაყრდნობით
შექმნილია მუშა ჯგუფი მასწავლებლების, მოსწავლეების და თემის ჩართულობით.
ჯგუფმა პირველ რიგში შეიმუშავა საოპერაციო
გეგმა, თუ რა იყო გასაკეთებელი. გადანაწილდა ფუნქციები, შესაბამისად დაიწყო
მზადება პროექტის შესაქმნელად. პროექტის ხელმძღვანელმა მ. ნაჭყებიამ დაათვალიერა
ზუგდიდის მეტეოროლოგიური სადგური, დაუკავშირდა ქ. ქუთაისის და ქ. თბილისის გარემოს
დაცვის ეროვნულ სააგენტოს.
შესწავლილი იქნა ადგილზე გეოგრაფიის მოედანი თუ
რა სამუშაოების ჩატარებაა საჭირო, გაკეთდა საოპერაციო გეგმა. შეიქმნა მთლიანი
სურათი თუ რა სამუშაოებია ჩასატარებელი.
ჯგუფში
გადანაწილებულია სამუშაოები. საჭირო მასალების და ხელსაწყოების შესყიდვებზე,
მუშახელისა და სპეციალისტების მოძიებაზე, შეთანხმების მიღწევაზე, სამუშაოებზე
კონტროლის გაწევაზე, ჩატარებული სამუშაოების შეფასებაზე.
ჯგუფის წევრებმა გადაწყვიტეს აღნიშნულ პროექტზე
ემუშავათ. მათი აზრით პროექტი მისცემს მათ საშუალებას აღნიშნული ობიექტი
გამოიყენონ სასწავლო რესურსად გეოგრაფიაში, ბუნებისმეტყველებაში, ფიზიკაში,
ასტრონომიაში (ისწავლება არჩევით საგნად) და სხვა საგნებშიც. პედაგოგებს გაწერილი
ექნებათ სილაბუსებსა და თემატურებში მისი გამოყენება სასწავლო პროცესში. ჩატარდება
ინტეგრირებული გაკვეთილები, რომლის გარჩევა მოხდება ჯგუფის წევრების თანდასწრებით.
მოხდება დაკვირვება მოსწავლეთა ჩართულობაზე, მოტივაციის ზრდაზე, ნასწავლის
პრაქტიკაში გამოყენებაზე. ჩატარდება კვლევა, რომლის საშუალებით გაანალიზდება
მოედნის გამოყენების შემდეგ მოსწავლეთა
მიღწევები (შედეგების გაზომვა).
გეოგრაფიის მოედანი გამოყენებული იქნება
სხვა სკოლების მიერ (სოფ. რიყის საჯარო სკოლა, ქ. ზუგდიდის #8 საჯარო სკოლა, ქ.
ზუგდიდის #5 საჯარო სკოლა, ქ. ზუგდიდის #7 საჯარო სკოლა და სხვა). დაიგეგმება და
ჩატარდება ფენოლოგიური კვლევები და ერთობლივი ინტეგრირებული გაკვეთილები, ასევე
ერთად მოხდება კვლევის შედეგების განხილვა და მიღწევების ანალიზი.
4. პროექტის
შესრულების განრიგი
ეტაპი
|
საქმიანობა
|
თ ვ ე
|
|||
სექტემბერი
|
ოქტომბერი
|
ნოემბერი
|
დეკემბერი
|
||
I
|
1.მოსამზადებელი სამუშაო -მოედნის დასუფთავება
|
+
|
|||
2. მოძიებული მასალის და ინვენტარის შესყიდვა-ტრანსპორტირება.
|
+
|
+
|
|||
II
|
1. თვალსაჩინოების დამზადება და მონტაჟი.
|
+
|
+
|
||
III
|
1. მოედნის გამოყენება სასწავლო პროცესში.
|
+
|
+
|
||
2. სოფ. რიყის საჯარო სკოლასთან ერთად ერთობლივი ინტეგრირებული გაკვეთილის ჩატარება
გეოგრაფიის მოედანზე.
|
+
|
||||
IV
|
1. მოსწავლეთა მიღწევების შედეგების გაზომვა.
|
+
|
+
|
||
V
|
1 პროფესიული განვითარების ჯგუფის ანგარიში შესრულებული სამუშაოს შესახებ
პედ. საბჭოს სხდომაზე
|
+
|
|||
5. ბიუჯეტი
N
|
სამუშაოს/მომსახურების
დასახელება
|
საცალო
ღირებულება |
რაოდენობა
|
ცენტრიდან
მოთხოვნილი თანხა |
დაფინანსების
სხვა წყაროდან მოთხოვნილი თანხა |
სულ
|
1.
|
აღჭურვილობა
|
|||||
1.1
|
გნომონი
|
10
|
1
|
10
|
10
|
|
1.2
|
მეტეოროლოგიური ბუდე
|
120
|
1
|
120
|
120
|
|
1.3
|
ნალექმზომი
|
100
|
2
|
200
|
200
|
|
1.5
|
ხის მასალა (მაგიდებისა
და სკამებისათვის)
|
600
|
1.5 კბ.მ.
|
600
|
600
|
|
1.6
|
რელიეფის მაკეტი
|
120
|
1
|
120
|
120
|
|
1.7
|
თერმომეტრი
|
20
|
3
|
60
|
60
|
|
1.8
|
ბარომეტრი
|
150
|
1
|
150
|
150
|
|
1.9
|
ჰიგრომეტრი
|
150
|
1
|
150
|
150
|
|
1.10
|
პორალური ვარსკვლავის მაჩვენებელი, ტრანსპორტირი
|
65
|
1
|
65
|
65
|
|
1.11
|
მზის სისტემა და პლანეტების განლაგება
|
180
|
1
|
180
|
180
|
|
1.12
|
ტელესკოპი
|
1
|
650
|
650
|
||
1.14
|
ბურთები
|
15
|
14
|
210
|
210
|
|
1.16
|
ლურსმანი (მაგიდები, სკამებისთვის)
|
2.50
|
6 კგ.
|
15
|
15
|
|
1.17
|
საღებავი (მაგიდების, სკამების, საინფორმაციო სტენდების შეღებვა-მოხატვა)
|
16
|
8
|
128
|
128
|
|
ჯამი
|
650
|
2008
|
||||
სულ
|
2658
|
|||||
3.
|
ხელფასები/ჰონორარები
|
|||||
3.1
|
მუშის (სპეციალისტი)ხელფასი
|
400
|
400
|
|||
სულ
|
400
|
400
|
||||
4
|
საოპერაციო ხარჯები
|
|||||
4.3
|
საკანცელარიო ხარჯები
|
37
|
37
|
37
|
||
სულ
|
37
|
|||||
5.*
|
საბანკო მომსახურება
25
|
25
|
||||
სულ
|
3120
|
6. მოსალოდნელი შედეგები
1.
მასწავლებლებს საშუალება ექნებათ ერთობლივად დაგეგმონ ინტეგრირებული
გაკვეთილები, ასევე ჩართონ სხვა სკოლები ერთობლივ პროექტებში, სადაც
სასწავლო რესურსად
მოედანი იქნება გამოყენებული. ინფორმაცია აღნიშნულ მოედანზე მიეწოდება
რაიონის სკოლებს.
2. გეოგრაფიის
მოედანი მოსწავლეებს მოემსახურება ბუნებრივი მოვლენებისა და პროცესების უკეთ
გაცნობისა და შესწავლის საქმეში. იგი გაზრდის საბუნებისმეტყველების საგნების მიმართ
მოსწავლეთა მოტივაციას და, შესაბამისად, შედეგებს.
3.
მოედანზე უშუალო დაკვირვებითა და ცდებით შეძენილი გამოცდილება და
ცოდნა საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს შეგნებულად აითვისონ გლობუსი და რუკა.
4.
მოედანზე მოეწყობა აგრეთვე სასკოლო მეტეოროლოგიური სადგურიც, რომლის გამოყენებით მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ ბუნებაზე
დაკვირვებისა და კვლევის უნარ-ჩვევები.
5. სწავლა კეთებით აამაღლებს მოსწავლეთა მოტივაციას და
საინტერესოს გახდის სასწავლო პროცესს.
7. მონიტორინგი და შეფასება
მონიტორინგი: პროექტის განვითარებას სისტემატიურად თვალყურს
ადევნებს უკვე ჩამოყალიბებული
განვითარების ჯგუფი, რომლებიც თანამშრომლობის პრინციპების დაცვით შეთანხმდნენ აღნიშნული
იდეის განხორციელებაზე, რომ ის მაქსიმალურად იქნეს გამოყენებული სწავლება-სწავლის ხარისხის ასამაღლებლად.
შეფასება: შეფასდება აღგენილი მოედნის ხარისხი, მისი რესურსად
გამოყენების ინტენსივობა როგორც სკოლის, ისე მეზობელი სკოლების მიერ, გაიზომება
მოსწავლეთა მიღწევები საბუნებისმეტყველო და სხვა საგნებში სასწავლო წლის
დასაწყისში და ბოლოს.
გეოგრაფია-ასტრონომიის
მოედნის ამსახველი
ფოტომასალა აღსადგენი ობიექტებით
Комментариев нет:
Отправить комментарий